Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/410
Title: วิธีสอนภาษาอังกฤษแบบเน้นการปฏิบัติงาน เพื่อพัฒนาทักษะภาษาแบบบูรณาการสำหรับนักเรียนเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในชุมชนชนบท
Other Titles: The Task-based English Learning and Teaching Method to Develop Language skills for Secondary Class Student Level 1 in Local Community.
Authors: ภัทรกมล, รักสวน
Pattaragamon, Ruksuan
Keywords: วิธีสอนภาษาอังกฤษ
Issue Date: 30-May-2016
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: The purposes of this study were to create invention for integrated skills in English teaching and learning using task-based English learning and teaching, to develop integrated language skills of students using task-based learning and scaffolding, to study the satisfaction of students using task-based learning, and to study the satisfaction of teachers using task-based teaching. The population was 29 Mathayom Suksa 1 students enrolled in the year 2015 at Baan Sankayom School, Mae Rim, Chiang Mai. The experiment followed the one group pretest posttest design. The experimental instruments consisted of pretest, posttest, computer assisted instruction and its guidebook, English workbook and its guidebook, sample tasks, and satisfaction checklists. The data obtained were analyzed by mean and standard deviation, and t-test using SPSS for Windows. The findings of this research were as follows: 1. The computer assisted instruction, its guidebook, English workbook, and its guidebook were created and produced to use in the research. 2. The integrated English language skills of the students using task-based learning and scaffolding had developed increasingly. 3. The students using task-based learning strongly satisfied their learning. 4. The teachers using task-based teaching strongly satisfied their technics of teaching.
Description: การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยประยุกต์ มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างนวตกรรมการเรียนการสอนภาษาอังกฤษแบบบูรณาการโดยใช้วิธีสอนภาษาอังกฤษแบบเน้นการปฏิบัติงานเพื่อเปรียบเทียบทักษะภาษาอังกฤษแบบบูรณาการของนักเรียนก่อนและหลงจากการได้รับการจัดการเรียนรู้แบบเน้นการปฏิบติงานที่ผนวกการเสริมต่อการเรียนรู้เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนกเรียนที่ได้รับการจดการเรียนรู้แบบเน้นการปฏิบัติงานที่ผนวกการเสริมต่อการเรียนรู้และเพื่อศึกษาความพึงพอใจของครูผู้สอน ที่ใช้เทคนิควิธีสอนด้วยธีสอนแบบการปฏิบัติงานที่ผนวกการเสริมต่อการเรียนรู้ประชากรที่ใชในการวิจัยยังเป็นนกเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ภาคเรียนที่ 1ปีการศึกษา 2558โรงเรียนบ้านสันคะยอม อำเภอแม่ริม จังหวัดเชียงใหม่ จํานวน 29 คน ดําเนินการทดลองกลุ่มเดียว เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วยแบบทดสอบก่อนเรียน แบบทดสอบหลังเรียน คู่มือประกอบการใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอนโปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอน คู่มือแบบฝึกทกษะภาษาอังกฤษ แบบฝึกทักษะภาษาอังกฤษ สื่อตัวอย่างและแบบสอบถามความพึงพอใจการวิเคราะห์ข้อมูลใช้การหาค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและ t-testโดยใช้โปรแกรม SPSS ผลการวิจัยสรุปได้ ดังนี้ 1. การวิจยได้ สร้างนวัตกรรมการเรียนการสอนภาษาอังกฤษแบบบูรณาการโดยใช้วิธีสอนภาษาอังกฤษแบบเน้นการปฏิบัติงาน ได้แก่ โปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอน คู่มือประกอบการใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ช่วยสอนแบบฝึกทกษะภาษาอังกฤษและคู่มือแบบฝึกทกษะภาษาอังกฤษ 2. นักเรียยนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบเนนการปฏิบัติงานที่ผนวกการเสริมต่อการเรียนรู้ มีทักษะภาษาอังกฤษแบบบูรณาการที่สูงขึ้น 3. นกเรียนที่ได้รับการจดการเรียนรู้แบบเนนการปฏิบัติงานที่ผนวกการเสริมต่อการเรียนรู้มีความพึงพอใจอยในระดับมากที่สุด 4. ครูผู้สอนที่ใช้เทคนิควิธีสอนด้วยวิธีสอนแบบการปฏิบัติงานที่ผนวกการเสริมต่อการเรียนรู้มีความพึงพอใจอยในระดับมากที่สุด
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover (ปก)367.5 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent (สารบัญ)322.32 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract (บทคัดย่อ)314.78 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-1.pdfChapter-1 (บทที่ 1)399.88 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-2.pdfChapter-2 (บทที่ 2)914.64 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-3.pdfChapter-3 (บทที่ 3)2.17 MBAdobe PDFView/Open
Chapter-4.pdfChapter-4 (บทที่ 4)420.37 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-5.pdfChapter-5 (บทที่ 5)420.73 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfBibliography (บรรณานุกรม)1.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.