Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/2262
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ใจเตี้ย, อทิตยา | - |
dc.contributor.author | Jaitia, Atitaya | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-05T16:13:42Z | - |
dc.date.available | 2022-06-05T16:13:42Z | - |
dc.date.created | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/2262 | - |
dc.description | การศึกษานี้เป็นการวิจัยแบบผสานวิธี มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนากิจกรรมการเสริมแรงทางบวกเพื่อพัฒนาความสนใจในการทำกิจกรรมของเด็กที่มีความต้องการพิเศษ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนที่มีความต้องการพิเศษ จำนวน 8 คน เครื่องมือการวิจัยเป็นกิจกรรมการเสริมแรงทางบวก แบบประเมินพฤติกรรมการไม่อยู่นิ่งก่อน - หลังการดำเนินกิจกรรม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และสถิติทดสอบ Wilcoxon signed rank test ผลการวิจัย พบว่า ค่าคะแนนพฤติกรรมการไม่อยู่นิ่งเฉลี่ยหลังทดลองใช้กิจกรรมการเสริมแรงทางบวกมีค่าสูงกว่าก่อนทดลองใช้กิจกรรมทดลองใช้กิจกรรมการเสริมแรงทางบวกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 (p -value = 0.048) จึงอาจสรุปได้ว่ากิจกรรมการเสริมแรงทางบวกพัฒนาความสนใจในการทำกิจกรรมของเด็กที่มีความต้องการพิเศษได้ | th_TH |
dc.description.abstract | The mixed method design was to develop positive reinforcement activity to increase responsible behavior activity of chidren with special needs. The sampling group of study were 8 students. The tools consist follow the positive reinforcement activity and the hyperactive behavior record. The descriptive and wilcoxon signed rank test were used for analysis. The result showed that the comparison of hyperactive behavior the post achievement score was higher than the pre score (p - value = 0.048). It is possible, hence, to conclude positive reinforcement activity could increase responsible behavior activity of chidren with special needs. | th_TH |
dc.description.sponsorship | กองทุนวิจัยมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ | th_TH |
dc.format.medium | application/pdf | th_TH |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | Chiang Mai Rajabhat University | th_TH |
dc.rights | @CopyRight มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่ | th_TH |
dc.subject | การเสริมแรงทางบวก, เด็กที่มีความต้องการพิเศษ | th_TH |
dc.subject | Positive reinforcement, Child with special needs | th_TH |
dc.title | การพัฒนากิจกรรมการเสริมแรงทางบวกเพื่อพัฒนาความสนใจในการทำ กิจกรรมของเด็กที่มีความต้องการพิเศษ: กรณีศึกษาศูนย์พัฒนามนุษย์และบุคคลที่มีความพิการ มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ | th_TH |
dc.title.alternative | Developing positive reinforcement activities to develop interest in activities of children with special needs: a case study of the Disability and human development center Chiang Mai Rajabhat University | th_TH |
dc.type | Research | th_TH |
Appears in Collections: | Research Report |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Abstract.pdf | Abstract (บทคัดย่อ) | 194.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Appendix.pdf | Appendix (ภาคผนวก) | 435.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter1.pdf | Chapter1 (บทที่1) | 248.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter2.pdf | Chapter2 (บทที่2) | 425.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter3.pdf | Chapter3 (บทที่3) | 252.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter4.pdf | Chapter4 (บทที่4) | 421 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter5.pdf | Chapter5 (บทที่5) | 245.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Content.pdf | Content(สารบัญ) | 191.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cover.pdf | Cover(ปก) | 403.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.