Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorนาคะเสนีย, ศิริสุข-
dc.date.accessioned2018-01-23T04:41:15Z-
dc.date.available2018-01-23T04:41:15Z-
dc.date.issued2561-01-23-
dc.identifier.urihttp://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/874-
dc.descriptionThe purposes of this research were to study and compare the learning styles of students of the Faculty of Liberal Arts, classified by gender, class level and major. The sample of 240 students selected by stratified random sampling method were of 2011 academic year in the second semester, Faculty of Liberal Arts. The instrument used for collecting data was questionnaires which had reliability 0.7960. Data were analyzed by using the percentage, mean, standard deviation, t-test, One Way ANOVA and multiple comparison test with Scheffe. The research findings were as follows: The students’ learning styles in participant, collaborative, dependent and independent were at a much level. Different genders and majors of students did not have an effect in learning styles. On the other hand, students by class levels revealed the different avoidance learning style significantly at statistic level of 0.05.th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงคเพื่อศึกษา และเปรียบเทียบรูปแบบการเรียนรูของนักศึกษาคณะศิลปศาสตร จำแนกตาม เพศ ชั้นป และสาขาวิชา กลุมตัวอยางที่ใชในการวิจัย คือ นักศึกษาของคณะศิลปศาสตร ภาคเรียนที่ 2 ปการศึกษา 2554 จำนวน 240 คน ใชวิธีสุมตัวอยางแบบชั้นภูมิ เครื่องมือที่ใชในการเก็บรวบรวมขอมูล เปนแบบสอบถาม มีคาความเชื่อมั่น 0.7960 สถิติที่ใชในการวิเคราะหขอมูล ไดแก คารอยละ คาเฉลี่ย สวนเบี่ยงเบนมาตรฐาน คาที การวิเคราะหความแปรปรวน ทางเดียว และการเปรียบเทียบความแตกตางเปนรายคู ดวยวิธี Scheffe ผลการวิจัย พบวา นักศึกษามีรูปแบบการเรียนรู แบบมีสวนรวม แบบรวมมือ แบบพึ่งพา และแบบอิสระ อยูในระดับมาก นักศึกษาที่มีเพศ และสาขาวิชาแตกตางกัน มีรูปแบบ การเรียนรูไมแตกตางกัน และนักศึกษาที่เรียนชั้นปแตกตางกัน มีรูปแบบการเรียนรู แบบหลีกเลี่ยง แตกตางกันอยางมีนัยสำคัญ ทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.publisherสถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่th_TH
dc.subjectรูปแบบการเรียนรูth_TH
dc.subjectนักศึกษาth_TH
dc.subjectLearning Styleth_TH
dc.subjectStudentth_TH
dc.titleรูปแบบการเรียนรู้ของนักศึกษาคณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์th_TH
dc.title.alternativeTHE LEARNING STYLES OF STUDENTS, FACULTY OF LIBERAL ARTS, RAJAMANGALA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY RATTANAKOSINth_TH
dc.typeJournalth_TH
Appears in Collections:Rajabhat Chiang Mai Research Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ศิริสุข นาคะเสนีย์.pdf20.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.