Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/688
Title: การประเมินโครงการคลินิกหมอภาษา ของโรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่
Other Titles: Evaluation of the Clinic Language Project in Rajabhat University Chiang Mai Demonstration School
Authors: ชัยมณีวรรณ์, จุฬารัตน์
Chaimaneewan, Jurarat
Issue Date: 2552
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: This research of this study was to evaluate the Clinic Language Project in Rajabhat University Chiang Mai Demonstration School in the academic year 2009. The Sample under study classified into 12 executive and committee, 3 teachers participated in This project, 10 parrent and 10 students form prathomsuksa 4-6 that teachers participated in this project. The data collected by questionnaire. This research was conducted under CIPP MODEL, framed within the Context, Input, Process and Product. The data analysis used Percentage, mean and stand deviation reveal with explaining in table. The result of the evaluation of the project from executive and committee and Teachers participates in this project were as follows: 1. The result of analysis within context indicated more correspond. 2. The result of analysis within input indicated more correspond. 3. The result of analysis within process indicated more correspond. 4. The result of analysis within product indicated more correspond. The result of the evaluation from parents were as follows: 1. The total result of process evaluation indicated more correspond. 2. The total result of product evaluation indicated more correspond. The result of the evaluation from students were as follows: 1. The total result of process evaluation indicated more correspond. 2. The total result of product evaluation indicated more correspond.
Description: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินโครงการคลินิกหมอภาษา ของโรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ จังหวัดเชียงใหม่ ปีการศึกษา 2552 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ ผู้บริหารโรงเรียน คณะกรรมการดำเนินในโครงการจำนวน 12 คน ครูผู้สอนในโครงการ จำนวน 3 คน ผู้ปกครองนักเรียนจำนวน 10 คน และนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการชั้นประถมศึกษาปีที่ 4-6 จำนวน 10 คน เครื่องมือที่ใช้เก็บข้อมูลได้แก่ แบบสอบถาม โดยใช้รูปแบบการประเมินของซิป (CIPP MODEL) ในการประเมินโครงการทั้ง 4 ด้าน คือ ด้านสภาพแวดล้อม (Context) ด้านปัจจัยนำเข้า (Input) ด้านกระบวนการ (Process) และด้านผลผลิต (Product) แล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยใช้ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน นำเสนอในรูปแบบตารางการประกอบการบรรยาย ผลการประเมินโครงการคลินิกหมอภาษา ของโรงเรียนสาธิตแห่งมหาวิทยาลัยราชภัฏ เชียงใหม่ ของผู้บริหารโรงเรียน คณะกรรมการดำเนินงานในโครงการ และครูผู้สอนในโครงการ สรุปผลได้ดังนี้ 1. ผลการประเมินด้านสภาพแวดล้อม โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก 2. ผลการประเมินด้านปัจจัยนำเข้า โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก 3. ผลการประเมินด้านกระบวนการ โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก 4. ผลการประเมินด้านผลผลิต โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก (3) ผลการประเมินโครงการของผู้ปกครอง สรุปผลได้ดังนี้ 1. ผลการประเมินด้านกระบวนการ โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก 2. ผลการประเมินด้านผลผลิต โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก ผลการประเมินโครงการของนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการ สรุปผลได้ดังนี้ 1. ผลการประเมินด้านกระบวนการ โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก 2. ผลการประเมินด้านผลผลิต โดยรวมพบว่า มีความเหมาะสมมาก
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/688
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover (ปก)419.38 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract (บทคัดย่อ)417.09 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent (สารบัญ)419.69 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-1.pdfChapter-1 (บทที่1)481.1 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-2.pdfChapter-2 (บทที่2)614.98 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-3.pdfChapter-3 (บทที่3)473.46 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-4.pdfChapter-4 (บทที่4)503.93 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-5.pdfChapter-5 (บทที่5)505.42 kBAdobe PDFView/Open
Bibliography.pdfBibliography (บรรณานุุกรม)484.53 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix (ภาคผนวก)1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.