Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1280
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | อทิตยา, ใจเตี้ย | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-07T06:20:13Z | - |
dc.date.available | 2019-01-07T06:20:13Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1280 | - |
dc.description | The purpose of quasi - experimental research was to develop and efficiency assessment of individualized education program leaning for student. 20 students of Chiang Mai Rajabhat Universit. Data were collected by using document research, group discussion, and stakeholder group operational seminar were executed. Data were analyzed by descriptive statistics and pair t-test were used for data analysis. The results indicated that the comparison of IEP activity the post – learning achievement score was higher than the pre – learning score (p - value = 0.004). The satisfaction of IEP activity at a high level (Mean = 2.38 ± 0.53) | th_TH |
dc.description.abstract | การวจัยแบบกึ่งทดลองครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้และประเมินผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้ของนักศึกษาในการดำเนินกิจกรรมการจัดทำแผนการจัดการศึกษาเฉพาะบุคคลสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษ กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ จำนวน 20 คน รวบรวมข้อมูลโดยใช้การศึกษาเอกสาร การสนทนากลุ่มและการสัมนาเชิงปฏิบัติการณ์แบบมีส่วนร่วม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติทดสอบ pair – t test ผลการศึกษา พบว่า การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้ในการดำเนินกิจกรรมค่าคะแนนทดสอบความรู้เฉลี่ยหลังทดลองใช้กิจกรรมมีค่าสูงกว่าก่อนทดลองใช้กิจกรรม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 (p – value = 0.004) ในส่วนของความพึงพอใจของนักศึกษามีความพึงพอใจต่อการดำเนินกิจกรรมการเรียนรู้โดยรวมในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย 2.38 ± 0.53) | th_TH |
dc.description.sponsorship | มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ | th_TH |
dc.format.medium | Application/pdf | th_TH |
dc.language.iso | th | th_TH |
dc.publisher | Chiang mai Rajabhat University | th_TH |
dc.rights | @CopyRights | th_TH |
dc.subject | การเสริมสร้างการเรียนรู้ | th_TH |
dc.subject | การจัดทำแผนการศึกษาเฉพาะบุคคลสำหรับเด็ก | th_TH |
dc.title | การเสริมสร้างการเรียนรู้นักศึกษาในการจัดทำแผนการศึกษาเฉพาะบุคคลสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษ | th_TH |
dc.type | Research | th_TH |
Appears in Collections: | Research Report |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cover.pdf | Cover | 243.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Abstract.pdf | Abstract | 380.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Content.pdf | Content | 197.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter-1.pdf | Chapter-1 | 421.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter-2.pdf | Chapter-2 | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter-3.pdf | Chapter-3 | 441.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter-4.pdf | Chapter-4 | 432.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Chapter-5.pdf | Chapter-5 | 383.73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bibliography.pdf | Bibliography | 460.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Appendix.pdf | Appendix | 755.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.