Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/575
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุขบุญพันธ์, ศศิพินต์-
dc.contributor.authorSukbunpant, Sasipin-
dc.date.accessioned2017-10-06T10:10:32Z-
dc.date.available2017-10-06T10:10:32Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttp://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/575-
dc.descriptionThe purpose of this research was to study the academic achievement of undergraduate students at Chiang Mai Rajabhat University in behaviour management for children with special needs course (SPE 3201) through cooperative learning by STAD (Student Team-Achievement Division). The total of 85 students studied in the first semester of 2013 academic year. The instruments for this research consisted of the activity plan using STAD (Student Team Achievement Division) technique on the behaviour management for children with special needs course (SPE 3201) and two the academic achievement tests (Mid -term and final). Data were analysed by using frequency, mean, and standard deviation. The research results were as follows: 1. Most of students (37.65%) performed very good in their academic achievement followed by excellent level 27.06%, good 23.53%, fairly good 7.06 %, fair 3.53% and poor 1.17 % respectively. 2. Overall, the students had their means score (M) = 81.27 and standard deviation (SD) = 7.13. These implied that there was no difference of the students’ the academic achievement in behaviour management for children with special needs course (SPE 3201) through cooperative learning by STAD (Student Team-Achievement Division).th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักศึกษาสาขาวิชาการศึกษาพิเศษ มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ ในรายวิชา การจัดการพฤติกรรม (SPE 3201)โดยการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค STAD กลุ่มเป้าหมาย คือ นักศึกษาสาขาการศึกษาพิเศษ ชั้นปีที่ 3 คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่ ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2555 จำนวน 85 คน มีเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วย กิจกรรมการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิคแบบ STAD (Student Team Achievement Division) รายวิชา การจัดการพฤติกรรม (SPE 3201) และ แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน จำนวน 2 ฉบับ คือ แบบทดสอบระหว่างเรียน และ แบบทดสอบปลายภาคเรียน การวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่า 1. นักศึกษาส่วนใหญ่มีผลการเรียนอยู่ในระดับดีมาก ร้อยละ 37.65 รองลงมาคือระดับดีเยี่ยม ร้อยละ 27.06, ระดับดี ร้อยละ 23.53, ระดับดีพอใช้ ร้อยละ 7.06, ระดับพอใช้ ร้อยละ 3.53 และระดับอ่อนมาก ร้อยละ 1.17 ตามลำดับ 2. นักศึกษามีคะแนนเฉลี่ย 81.27 คะแนนต่อคน ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) เท่ากับ 7.13 แสดงว่า นักศึกษามีผลสัมฤทธิ์ในวิชา การจัดการพฤติกรรม (SPE 3201) โดยการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค STAD แตกต่างกันน้อยth_TH
dc.description.sponsorshipกองทุนวิจัย มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่th_TH
dc.format.mediumapplication/pdfth_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherChiang Mai Rajabhat Universityth_TH
dc.rights©CopyRights มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่th_TH
dc.subjectการศึกษาพิเศษth_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนth_TH
dc.titleการศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักศึกษาสาขาวิชาการศึกษาพิเศษ มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ ในรายวิชา การจัดการพฤติกรรม (SPE 3201) โดยการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค STADth_TH
dc.title.alternativeThe Study of Academic Achievement of Undergraduate Students at Chiang Mai Rajabhat University in Behaviour Management for Children with Special needs course (SPE 3201) through Cooperative Learning by STAD (Student Team-Achievement Division)th_TH
dc.typeResearchth_TH
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover434.71 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract407.54 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent517.4 kBAdobe PDFView/Open
Chapter1.pdfChapter1513.69 kBAdobe PDFView/Open
Chapter2.pdfChapter2748.4 kBAdobe PDFView/Open
Chapter3.pdfChapter3561.48 kBAdobe PDFView/Open
Chapter4.pdfChapter4488.19 kBAdobe PDFView/Open
Chapter5.pdfChapter5469.81 kBAdobe PDFView/Open
Bibliogrphy.pdfBibliography469.52 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix694.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.