Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/806
Title: การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บรายวิชาเทคโนโลยีการศึกษา สำหรับนักศึกษาปริญญาตรี มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่
Other Titles: The Development of Web-Based Instruction on Educational Technology Subject for Students in ChiangMai Rajabhat University.
Authors: หมื่นแจ่ม, สำเนา
Issue Date: 2550
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: The objectives of this research were to develop a Web-Based Instruction (WBI) on Educational Technology Subject to determine the WBI criteria, and to compare the students’ leaning achievements between the WBI and the conventional classroom, to study of the students’ satisfaction with the WBI. The total sample was 100 undergraduate students in ChiangMai Rajabhat University who enrolled in Educational Technology Subject for the second semester of academic year 2007. The research instrument were the Web-Based Instruction program, a pretest – posttest , a lesson assessment form, and a questionnaire for student on the WBI program . Data were analyzed in the form of percentage , mean, standard deviation and t-test. The analysis and interpretation of the data came up with the following finding : The Web-Based Instruction program of Educational Technology Subject achieved the standard criteria level of 82.34/85.17. The comparison result of learning achievement of Web-Based Instruction learning and learning achievement in the conventional class differed by 0.05. The students’ level of satisfaction with the Web-Based Instruction was fairly high of satisfaction.
Description: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อหาประสิทธิภาพพัฒนาบทเรียนของบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บรายวิชาเทคโนโลยีการศึกษา ตามเกณฑ์มาตรฐานที่กำหนดไว้ เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนระหว่างการเรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บกับวิธีการสอนปกติ และศึกษาความพึงพอใจของนักศึกษาที่มีต่อบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บรายวิชาเทคโนโลยีการศึกษา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยจำนวน 100 คน เป็นนักศึกษาปริญญาตรีที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชาเทคโนโลยีการศึกษา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2550 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย บทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บรายวิชาเทคโนโลยีการศึกษา แบบประเมินประสิทธิภาพบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บ แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน แบบสอบถามความพึงพอใจในการใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ t-test ผลการวิจัยพบว่า บทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บรายวิชาเทคโนโลยีการศึกษา มีประสิทธิภาพสูงกว่าเกณฑ์มาตรฐานที่กำหนดไว้ คือ 82.34/85.17 ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักศึกษาที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บกับวิธีการสอนปกติ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 ความพึงพอใจของนักศึกษาที่มีต่อบทเรียนคอมพิวเตอร์บนเว็บ อยู่ในระดับมาก
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/806
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover (ปก)406.65 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract (บทคัดย่อ)434.49 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent (สารบัญ)450.62 kBAdobe PDFView/Open
Chapter1.pdfChapter-1 (บทที่1)450.19 kBAdobe PDFView/Open
Chapter2.pdfChapter-2 (บทที่2)870.56 kBAdobe PDFView/Open
Chapter3.pdfChapter-3 (บทที่3)809.05 kBAdobe PDFView/Open
Chapter4.pdfChapter-4 (บทที่4)631.29 kBAdobe PDFView/Open
Chapter5.pdfChapter-5 (บทที่5)535.83 kBAdobe PDFView/Open
Bibliography.pdfBibliography (บรรณานุุกรม)465.53 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix (ภาคผนวก)1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.