Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/2217
Title: การพัฒนาการอ่านพยัญชนะไทยสำหรับเด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษ ระดับประถมศึกษา โดยใช้หนังสือเล่มเล็ก
Other Titles: Development of Reading Thai alphabet for Children with Special Needs in Primary Education Level by using Small Book
Authors: พัฒนประสิทธิ์, อัณณ์ชญากร
Phatthanaprasit, Aulchayakorn
Keywords: หนังสือเล่มเล็ก Small Book
พัฒนาการอ่านพยัญชนะไทย Develop Reading Thai alphabet
เด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษ Children with Special Needs
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: This research aims to ( 1) study the effects of development of reading thai alphabet for children with special needs in primary education level by using small book and (2) compare the development of reading thai alphabet for children with special needs in primary education level before and after by using small book. The research is experimental the target group is children with special needs groups who have difficulty reading thai alphabet, the Grade 1, a total of 10 samples were selected purposively (Purposive sampling) and tools were: (1) Small Book (2) evaluate a small book (3) test the skills of reading thai alphabet. Small Book the statistics used for data analysis and conformity assessment (IOC), mean percentage and standard deviation. The results were found that (1) After a small book of children with special needs groups who have difficulty reading thai alphabet, abilities in reading thai alphabet, level is very good. (2) The ability to read thai alphabet primary education of children with special needs groups who have difficulty reading thai alphabet that are taught by the teaching kits consisting of a small book. today found that children with special needs groups who have difficulty reading thai alphabet ability to reading thai alphabet can be improved.
Description: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1)การพัฒนาการอ่านพยัญชนะไทยสำหรับเด็กที่มีความต้องการ จำเป็นพิเศษ ระดับประถมศึกษา โดยใช้หนังสือเล่มเล็ก และ (2) เพื่อเปรียบเทียบการพัฒนาการอ่าน พยัญชนะไทยสำหรับเด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษ ระดับประถมศึกษา ก่อนและหลังใช้หนังสือเล่มเล็ก กระบวนการวิจัยเป็นแบบเชิงทดลอง กลุ่มเป้าหมาย คือ เด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษกลุ่มที่มี ปัญหาการอ่านพยัญชนะไทย ระดับชั้นประถมศึกษาชั้นปีที่ 1 จำนวนทั้งสิ้น 10 คน โดยคัดเลือกกลุ่ม ตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive sampling) และเครื่องมือที่ใช้ประกอบด้วย (1) หนังสือเล่มเล็ก (2) แบบประเมินหนังสือเล่มเล็ก (3) แบบทดสอบการอ่านพยัญชนะไทย สถิติที่ใช้ในวิเคราะห์ข้อมูล คือ แบบประเมินความสอดคล้อง (IOC) ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า (1) หลังการใช้หนังสือเล่มเล็ก ทำให้เด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษ กลุ่มที่มีปัญหาการอ่านพยัญชนะไทยมีความสามารถในการอ่านพยัญชนะไทยอยู่ในระดับ ดีมาก (2) ความสามารถในการอ่านพยัญชนะไทยของเด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษกลุ่มที่มีปัญหาการ อ่านพยัญชนะไทยที่ได้รับการสอนโดยใช้หนังสือเล่มเล็กแล้ว พบว่าเด็กที่มีความต้องการจำเป็นพิเศษ กลุ่มที่มีปัญหาการอ่านพยัญชนะไทยสามารถอ่านพยัญชนะไทยได้ดีขึ้น
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/2217
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.pdfAbstract (บทคัดย่อ)157.12 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix (ภาคผนวก)1.37 MBAdobe PDFView/Open
Bibiliography.pdfBibiliography (บรรณานุกรม)141.29 kBAdobe PDFView/Open
Chapter1.pdfChapter1 (บทที่1)135.85 kBAdobe PDFView/Open
Chapter2.pdfChapter2 (บทที่2)323.32 kBAdobe PDFView/Open
Chapter3.pdfChapter3 (บทที่3)195.5 kBAdobe PDFView/Open
Chapter4.pdfChapter4 (บทที่4)174.81 kBAdobe PDFView/Open
Chapter5.pdfChapter5 (บทที่5)152.46 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent(สารบัญ)133.54 kBAdobe PDFView/Open
Cover.pdfCover(ปก)214.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.