Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorชนิตา, อิศรเสนา-
dc.date.accessioned2019-01-07T07:00:40Z-
dc.date.available2019-01-07T07:00:40Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttp://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1302-
dc.descriptionThe purpose of this research was to compare development of preschool children in term of biological, psychological, emotional, sociological and intelligent before and after using recycling media for education physical activities. The sample comprised 35 second year preschool childrens, age 4-5 years, in classroom of Chiang Mai Rajabhat University Demonstration School in the second semester of the 2017 academic year, obtained by Cluster sampling. The experiment was conducted during the outdoor activities session for 6 weeks. The employed research instruments consisted of 1) Manual of using recycling media for education activities of Development Skills Inventory for children, with reliability of 0.91 and 2)Development Statistics for data analysis were mean, standard deviation and t-test. Research finding showed that (1) the change of development of preschool children in term of biological, psychological, emotional, sociological intelligent before experiment with mean score was 38.17. After experiment that they were taught, the mean score on development of preschool children in term of development of preschool children in term of biological, psychological, emotional, sociological intelligent increased to 54.11 indicating that the experiment on using project approach experiences had increased development of preschool children in term of biological, psychological, emotional, sociological intelligent Also (2) the post –experiment mean score on development of preschool children in term of biological, psychological, emotional, sociological intelligent was significantly higher than their pre-experiment counterpart at the .05 levelth_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์ จิตใจ สังคม และสติปัญญาของ เด็กปฐมวัยก่อนและหลังได้รับการจัดกิจกรรมทางกายโดยใช้สื่อจากวัสดุเหลือใช้ กลุ่มตัวอย่างเป็นเด็กปฐมวัย อายุ 4-5 ปี ที่ศึกษาอยู่ในระดับชั้นอนุบาล 2 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ จำนวน 35 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง ผู้วิจัยดำเนินการทดลองในช่วงกิจกรรมกลางแจ้ง เป็นระยะเวลา 6 สัปดาห์ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ 1) คู่มือการจัดกิจกรรมทางกายโดยใช้สื่อจากวัสดุเหลือใช้ มีความเที่ยงเท่ากับ 0.95 2) แบบประเมินพัฒนาการของเด็กปฐมวัย มีความเที่ยงเท่ากับ 0.91 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที t-test ผลการวิจัยพบว่า 1) การเปลี่ยนแปลงของระดับพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์ จิตใจ สังคม และสติปัญญา ของเด็กปฐมวัยก่อนการจัดกิจกรรมทางกายโดยใช้สื่อจากวัสดุเหลือใช้ เด็กปฐมวัยมีคะแนนเฉลี่ยพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์ จิตใจ สังคม และสติปัญญา เท่ากับ 38.17 หลังการจัดกิจกรรมทางกายโดยใช้สื่อจากวัสดุเหลือใช้ เด็กปฐมวัยมีคะแนนเฉลี่ยพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์ จิตใจ สังคม และสติปัญญา สูงขึ้นเท่ากับ 54.11 และ 2) หลังการทดลองเด็กปฐมวัยมีระดับพัฒนาการด้านร่างกาย อารมณ์ จิตใจ สังคม และสติปัญญาสูงขึ้นกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.description.sponsorshipมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่th_TH
dc.format.mediumApplication/pdfth_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherChiang mai Rajabhat Universityth_TH
dc.rights@CopyRightsth_TH
dc.subjectกิจกรรมทางกาth_TH
dc.subjectพัฒนาการเด็กปฐมวัยth_TH
dc.subjectเด็กปฐมวัยth_TH
dc.titleรายงานวิจัยฉบับสมบูรณ์ ผลการจัดกิจกรรมทางกายโดยใช้สื่อจากวัสดุเหลือใช้ที่มีต่อพัฒนาการ 4 ด้าน ของเด็กปฐมวัยโรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่th_TH
dc.typeResearchth_TH
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover447.35 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract639.87 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent523.96 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-1.pdfChapter-1575.82 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-2.pdfChapter-2752.96 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-3.pdfChapter-3616.8 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-4.pdfChapter-4623.39 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-5.pdfChapter-5585.07 kBAdobe PDFView/Open
Biliography.pdfBibliography568.48 kBAdobe PDFView/Open
Appendix-1.pdfAppendix-1421.03 kBAdobe PDFView/Open
Appendix-2.pdfAppendix-22.24 MBAdobe PDFView/Open
Appendix-3.pdfAppendix-31.68 MBAdobe PDFView/Open
Appendix-4.pdfAppendix-4562.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.